POEZIE/PICTURA. Maria Lie-Steiner; Saviana Stanescu

  • Recomandă articolul
Maria Lie-Steiner (pictura, Gallerie im Torhaus, Leutkirch im Allgäu, Deutschland, 1998) Saviana Stanescu (text, Muzeul Literaturii Romane, Bucuresti, Romania, 1999) Tipografia S.C. Semne ’94 SRL, Bucuresti, 1999, pagini nenumerotate, f.p. Textul-pictura si pictura-text din acest micro-album au drept personaj principal infanta, constrinsa in diferite culori sau nume sa-si decline o identitate (Infanta galbena, Infanta albastra – la Maria Lie-Steiner; Infanta Manola, Infanta Margherita – la Saviana Stanescu). Uneori, piesele (prefer aceasta denumire celei de poem ori tablou) acuza in mod direct, prin titlu, o anumita feminitate. Florina, Clara sint texte ce se inscriu in tiparul miniaturizat al unor chansons de geste; in Anca, Hilde, Saviana I, II, III, Maria Lie-Steiner da si un chip portretelor. Emaciatia femininului contrasteaza astfel cu un pretins amor de lonh: printesa este culoare sau absenta a culorii in Infanta albastra / Infanta, Infanta neagra, ori o fantosa a machismului; „manola trebuia impaiata/era prea frumoasa nu se mai putea“ (Infanta Manola). Reificarea printeselor („s-a pietrificat s-a transformat/in limba de clopot IZABEEELAAA“ – Infanta Izabela; „pe augustina au dus-o la bilci/in baraca de lemn cu tinte colorate/au atirnat-o intr-un colt i-au pus/un cerc rosu intre sini haideti/sa va-ncercati norocu’ oameni buni“ – Infanta Albastra) isi are corespondent […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.